Uusi matkailuhanke nostaa esiin maaseudun elämyksiä

Kanta-Hämeen seutujen yhteinen uusi matkailuhanke on startannut vuoden alussa. Kaksi vuotta kestävän hankkeen tarkoituksena on löytää ja kehittää maaseudulla sijaitsevien yritysten tarjoamia elämyksiä ostettaviksi tuotteiksi.

Elämykset esiin – elämystaloudesta kasvua matkailuun hankkeen päätoteuttaja on Linnan Kehitys Oy ja osatoteuttajina toimivat Forssan Yrityskehitys Oy (FYK) ja Riihimäen Tilat ja Kehitys Oy (RTOY).  Hankkeen rahoittaja on Euroopan maaseuturahasto ja kokonaisbudjetti on yli 352 000 €. Hanke toteutetaan 1.1.2024–31.12.2025.

Apua ja neuvoja maaseudun yrityksille

Elämykset esiin –hankkeen avulla halutaan tuoda kattavasti tietoa yrityksille oman liiketoiminnan kehittämiseen ja diginäkyvyyteen. Hankkeen aikana järjestetään yrityksille infotilaisuuksia muun muassa tuotteistamisesta, matkailun diginäkyvyyskanavista, verkkokaupasta ja rahoituksista. Infotilaisuuksien lisäksi hankkeen verkkosivuille kootaan linkkejä ja oppaita, joiden avulla yritykset voivat kehittää liiketoimintaansa ja diginäkyvyyttään.

”Yritykset, jotka lähtevät esimerkiksi tuotteistamaan omia palveluitaan matkailualalle tai kehittävät diginäkyvyyttään hankkeen neuvojen avulla, nostetaan esiin blogikirjoituksissa ja sosiaalisen median julkaisuissa Visit Häme –kanavissa. Lisäksi näiden yritysten tuotteiden kiinnostavuutta testataan myyntitilaisuuksissa, joissa tavataan kansainvälisiä matkanjärjestäjiä. ” Näin toimintaa kuvailee hankkeen projektipäällikkö Annamaria Laine Linnan Kehitykseltä.

”Hankkeessa on tarkoitus saada maaseudun yritysten tuotetietoja esiin Visit Häme –sivuille ja lisätä niiden näkyvyyttä markkinointikampanjoilla. Samalla kasvatetaan koko Kanta-Hämeen maakunnan näkyvyyttä lisäämällä Visit Häme –sivujen kävijämääriä”, Laine jatkaa.

Hankkeen aloitusseminaari Hämeen linnassa 11.4.

Hanke aloitetaan näyttävästi maakunnallisella Elämykset esiin –matkailuseminaarilla. Seminaari järjestään 11.4.2024 Hämeen linnan luentosalissa. Seminaarin avaa Maakuntajohtaja Toni K. Laine. Anna Perho pitää key note puheenvuoron teemalla Stadi vs. lande, jossa kuullaan muun muassa Annan omaa tarinaa maalta kaupunkiin ja takaisin. Visit Finlandin Annakaisa Ojala puhuu matkailun diginäkyvyydestä ja Janni Kitti kertoo sosiaalisen median näkyvyydestä. Lisäksi seminaarissa kuullaan case-esimerkkejä matkailuyrittäjiltä, jotka ovat hyödyntäneet digitaalisia myynti- ja markkinointikanavia.

Lisätiedot:

Annamaria Laine, matkailu- ja yrityskoordinaattori, +358 50 473 6293, annamaria.laine@linnan.fi
www.linnan.fi

www.fyk.fi / www.rtoy.fi

euroopan unioni lippu ja teksti euroopan unionin rahoittama

Lue lisää hankkeesta täältä:

Elämykset esiin