Kanta-Hämeeseen uusi matkailuhanke – avausseminaaria vauhdittamassa Anna Perho
Kanta-Hämeen seutujen yhteinen Elämykset esiin – elämystaloudesta kasvua matkailuun -hanke on käynnistynyt. Kaksivuotisen hankkeen tavoitteena on löytää ja kehittää maaseudulla sijaitsevien yritysten tarjoamia elämyksiä ostettaviksi tuotteiksi. Hankkeen avulla maaseudun yritykset saavat apua ja neuvoja oman liiketoimintansa kehittämiseen ja diginäkyvyyteen.
Hanke aloitetaan näyttävästi maakunnallisella Elämykset esiin –matkailuseminaarilla 11.4. Hämeen linnalla. Seminaari kokoaa alueen matkailutoimijat yhteen ja tarjoaa mielenkiintoisia puheenvuoroja alan asiantuntijoilta sekä käytännön esimerkkejä siitä, miten diginäkyvyyttä ja -ostettavuutta voidaan parantaa.
Iltapäiväseminaarin avaa maakuntajohtaja Toni K. Laine. Visit Finlandin Annakaisa Ojala valottaa matkailun diginäkyvyyskanavien merkitystä erityisesti kansainvälisten asiakkaiden näkökulmasta. Janni Kitti Kulta Creativesta kannustaa sosiaalisen median markkinointiin. Lisäksi seminaarissa kuullaan case-esimerkkejä matkailuyrittäjiltä, jotka ovat hyödyntäneet digitaalisia myynti- ja markkinointikanavia.
Seminaarin pääpuhuja on mediapersoona Anna Perho, joka avaa puheenvuorossaan maaseudun ja kaupungin asukkaiden välisiä stereotypioita. Hän kertoo omasta tarinastaan maalta kaupunkiin ja sieltä takaisin. Perhon puheenvuoro tarjoaa näkökulmaa maaseudun ja kaupungin väliseen vuorovaikutukseen ja matkailun mahdollisuuksiin sekä tuo esiin näkemyksiä markkinoinnista ja erottautumisesta.
Elämykset esiin – elämystaloudesta kasvua matkailuun hankkeen päätoteuttaja on Linnan Kehitys Oy ja osatoteuttajina toimivat Forssan Yrityskehitys Oy (FYK) ja Riihimäen Tilat ja Kehitys Oy (RTOY). Hankkeen rahoittaja on Euroopan maaseuturahasto ja kokonaisbudjetti on yli 352 000 €. Hanke toteutetaan 1.1.2024–31.12.2025.
Lisätiedot:
Annamaria Laine, matkailu- ja yrityskoordinaattori, Linnan Kehitys Oy
puh. 050 473 6293, annamaria.laine@linnan.fi